יום שני, 12 בדצמבר 2016

50 מגוונים של טעמים של סופגניות בקפה קדוש בירושלים וחגיגות יובל

אותי לא צריך לשכנע להגיע לקפה קדוש בירושלים, אני עושה את זה לעיתים קרובות ונהנית מכל ביס וקפה.
קפה קדוש זה לא עוד בית קפה, אלא מוסד ירושלמי מיתולוגי, מוכר וותיק ביותר בירושלים, עם היסטוריה מכובדת שמוסיפה לו נופך מיוחד והופכת את הבילוי בו לחווייה חושית וטעימה של ממש.
קפה קדוש חוגג יובל, בדיוק בימים אלה, ימי חג החנוכה 2016 ומציג קולקציה של לא פחות מ-50 סוגים של סופגניות בטעמים שונים והכל מעשה ידיהם של בעלי המקום, שף קונדיטור קרן ואיציק קדוש.
סופגניות גורמה עשירות ומיוחדות, במילוי קרם מון בלאן, פטיסייר עם נוגט, עוגיות אוריאו, קרם פסיפלורה וקרם אננס. מידי יום משתנה המבחר ומוצע בטעמים מפתיעים. 
שלא תטעו, הם מגישים גם את הסופגניות הקלאסיות והרגילות. במילוי ריבות תות, חלבה וריבת חלב 
בין המיוחדות, סופגניית קרונאט – עשויה בצק קרואסון ומלאה בטעמים שונים וסופגניית סנדוויץ פתוח המוכרת והיחודית של בית הקפה, במילוי קרם מסקרפונה ותותים ובמילוי של מגוון מילויים נוספים.
את סופגניית הדגל של בית הקפה, הם מכינים בהשראת הספינג' המרוקאי: מצופה בסוכר, ממולאת במגוון מילויים עשירים ומעליה מונח ממתק תואם מהקונפיסרי המיוחד שנפתח בבית הקפה במיוחד לימי החנוכה. בצורה זו תוכלו להנות מטעם יחודי של סופגנייה במילוי קרמו שוקולד עם טרפלס וויסקי מעל, מילוי נוגט עם נוקוטין אגוזי לוז, קרם קרמל מלוח עם סוכריית קרמל, קרם פטל עם מרמלדת פטל – חווויה מיוחדת ומתוקה.
בנוסף, מוגש כבכל שנה, מאכל בשם לאנגוש, מאכל ההונגרי שמוגש לצד מרק בצל, שמנת חמוצה וגבינת קשקבל.
לכבוד חגיגות היובל וחג החנוכה, בית הקפה גם פתח בתחרות צילום בין לקוחות בית הקפה: קונים סופגנייה, מצלמים, ומתייגים ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם #הסופגניותשלקדוש.
בסיום החג, תבחר התמונה היפה ביותר ומי שיזכה יקבל מארז מפנק של שמונה סופגניות קדוש וארוחת ערב זוגית. עלות הסופגניות: בין 7  ל-16 ₪.
קצת הסטוריה של בית קפה קדוש: 
מאיר קדוש האב פתח את הקונדיטוריה ובית הקפה בשנת 1967. כבר בגיל 13 היה מאיר קונדיטור ובשנות ה-60 יצא ללמוד קונדיטוריה בהונגריה. בימים ההם, לא היו בארץ חומרי גלם איכותיים כמו בחו"ל, ובכל זאת מאיר ניהל קונדיטוריה טובה עם חומרי גלם משובחים ועם פתיחת השוק והגברת הייבוא, הפכה הקונדיטוריה למצויינת.

בית הקפה בהתחלה היה בית קפה קטן ומעליו קונדיטוריה, באי המקום נהגו לשבת על הבר ולשתות קפה בזול. פרסום בית הקפה תפס תאוצה והתחיל להתפרסם בשנות ה-70 וה-80, כשהבוהמה הירושלמית התחילה לפקוד את המקום.

באמצע שנות ה-90, חזר איציק, בנו של מאיר מטיול בחו"ל ונכנס לעזור לאביו בקונדיטוריה. איציק, שעוד כילד, הסתובב בקונדיטוריה ובבית הקפה, למד את התחום תוך כדי עבודה, וכשאביו חלה הבין איציק שכדי שיוכל לשמר את המקום, עליו ללמוד, ומהר. 

בשנת 2000 צירף איציק את קרן אשתו לבית הקפה, וביחד הם יצאו ללימודים בארץ ובחו"ל, עבדו כסטאז'רים במקומות שונים, ונפגשו עם קונדיטורים שעבדו עם אבא של איציק על מנת לאגור ולשמר את המתכונים.

בתחילת שנות ה-2000 הרחיבו בני הזוג את בית הקפה ובמקביל פיתחו גם את המטבח: הם הוסיפו לתפריט מוצרים חדשים ומרעננים ביניהם סוגי לחמים, פסטות ביתיות, קישים, ומנות מיוחדות נוספות.

היום קדוש הוא בית קפה, מסעדה חלבית וקונדיטוריה שמייצרת הכל בעצמה, מלחמי שאור ומחמצת, דרך המאפים המצויינים ועד לפסטות הביתיות, לזניה, וקינוחים שהם גולת הכותרת. 

המקום הצליח לשמור על אופיו הביתי לאורך השנים, ואיציק מספר על באי המקום שמספרים לו שהיו באים עם הוריהם כשהיו קטנים. כיאה לירושלים.

קפה קדוש, רחוב שלומציון המלכה 6, ירושלים 02-6254210  
שעות פתיחה: א'-ה' 07:00-24:30, 
ימי שישי, משעה 07:00 עד כניסת השבת
מוצ"ש: מצאת שבת עד  שעה 01:00
מוזמנים להכנס לדף של קרן בפייסבוק









אין תגובות: