יום שני, 17 באפריל 2017

המשך טיול בויאטנאם - סייגון - הו צי מין

זוהי רשומה שניה על הטיול שלנו בוייאטנאם וקמבודיה.
הרשומה הראשונה התפרסמה כאן
אני מתריעה מראש, שיש כאן הרבה צילומים, שבחרתי שלא לוותר עליהם.
יום שני 20/02 יום 8 לטיול: סייגון : טאי נין – מחילות קו צ'י
הגענו לעיר סייגון, אשר כיום נקראת "הו-צ'י-מין סיטי" (Ho Chi Minh City), על שמו של המנהיג הוייטנאמי הנודע הו-צ'י-מין סיטי. סייגון הינה העיר הגדולה ביותר בוייטנאם, ונחשבת לבירה הכלכלית של הארץ המתפתחת. מתאכסנים במלון New Pacific Hotel.
לאחר ארוחת הבוקר, יוצאים לכיוון העיר טאי-נין (Tay Ninh) המשמשת כמרכז הדתי והרוחני של קהילת הקאודאי - דת מודרנית שנוסדה בדרום וייטנאם בראשית המאה ה-20.
אמונה זו משלבת את היסודות המרכזיים של הדתות הגדולות בעולם - בודהיזם, קונפוציאניזם ונצרות, ביקרנו במקדש הצבעוני והמסקרן של הקאו-דאי וחזינו בתפילת הנזירים במקדש.
 יוצאים לרעש וההמולה של סייגון

מגיעים למקדש

חולצים נעליים
 ומחכים בתור להכנס
 חלק מבנות הקבוצה

במקדש צבעי פסטל מרהיבים של ורוד כחול וצהוב שמתערבב עם הלבוש הלבן של הנזירים והנזירות, צבעים רכים, שקט ושלווה כאן למרות שיש כאן המון אנשים וסדר מופתי....

ובתוך המקדש, העין השלישית, שמסמלת את אלוהים, משקיפה כאן מכל עבר ורואה הכל. אם תשימו לב בכל הקישוטים כאן מוטיב העין חוזר על עצמו
ומעלינו, כדור ענק בצבעים מרהיבים, תלוי מהתקרה, מוקף בכוכבים ועליו מצוירת עין גדולה

סיימנו את הסיור, הולכים לסיור מרתק ומזעזע במוזיאון המציג את פשעי המלחמה שביצעו הכוחות האמריקאים בזמן מלחמת וייטנאם

ממשיכים לכפר קו-צ'י (Cu Chi), זהו כפר בסמוך לסייגון אשר שימש כאתר חשוב במלחמת וייטנאם. מאזור זה פעלו לוחמי הוייט-קונג, הגרילה הקומוניסטית, ויצאו לפעולות חבלה נגד הכוחות האמריקאיים וממשלת דרום וייטנאם אשר בסייגון. התרשמנו מהסביבה הטבעית של ג'ונגל טרופי ולח, רשת תעלות תת-קרקעיות הפרוסות לאורך קילומטרים רבים, וטקטיקות הלוחמה של לוחמי הגרילה.

מקבלים הסברים מליזי המדריכה על המשטח שעליו היא עומדת....
לכאורה... שטח הליכה רגיל ותמים...
אלא שממש לא, שימו לב לחלק מהמשטח שהחייל הויאטנאמי מרים וחושף מלכודת, נכנס פנימה, מחזיר את החלק וזה חזר להיות משטח תמים...
גם ריקי "התנדבה" להכנס פנימה
עוד משטחי הליכה "תמימים" שבתוכם מלכודות אכזריות

נוסעים לארוחת צהרים במסעדה מקומית

חוזרים למלון להתארגן, בדרך עוצרים ליד עצי גומי

ממשיכים למלון, התארגנות קלה ויוצאים לסיור לילי במרכז סייגון, כיכר הוצ'ימין ועוד

אחרי הסיור וקניות בשוק הלילה, חוזרים למלון.
יום שלישי 21/02 יום 9: סייגון - הו צ'י מין סיטי - סיור במוזיאון המלחמה, ארמון הנשיאות ובנין הדואר:
יוצאים לרחוב הסואן של סייגון ונוסעים לביקור מרתק במוזיאון שמראה את המלחמה דרך העיניים של הויאטנאמים. המוזיאון במרכז העיר, בחצר המוזיאון יש תערוכה של מטוסים ומסוקים אמריקאים שנפלו בשבי בידי הויטקונג.

במוזיאון מוצג גם הרובה שלנו, עוזי, אינני זוכרת את הסיפור איך הוא הגיע לכאן...
ממשיכים לארמון הנשיאות המהודר, בו התגורר בעבר נשיא דרום וייטנאם ובו הוכרזה אחדותה של וייטנאם לאחר שנים ארוכות של מלחמת אזרחים בין הדרום לצפון

נוסעים לבית הדואר ולקתדרלה נוטרדאם אשר נבנו בזמן השלטון הקולוניאלי הצרפתי. בנין הדואר הוא אחד מפניני הארכיטקטורה שהשאיר כאן השלטון הצרפתי. הבנין נמצא במרכז העיר בסמוך לקטדרלת נוטרדאם, תוכנן על ידי האדריכל הידוע גוסטב אייפל שבנה את מגדל אייפל. הבנין עם חלונות מקומרים, אריחי שיש מהודרים ותאי טלפון עתיקים מאפשר הצצה לחיים בויאטנאם בימי השלטון הצרפתי. בית הדואר נחשב למבנה המפואר ביותר בדרום מזרח אסיה

ממשיכים לרובע הסיני על מקדשיו הצבעוניים והחנויות המסורתיות, ראינו את מגדלי העסקים אשר פורחים במרכז העיר ליד הנהר וטיילנו בשוק המקורה ובו מבחר של מוצרי טקסטיל והנעלה, מזכרות ומתנות במחירים זולים

נכנסנו גם לקניון חדיש ומחודש סייגון סנטר

נחים ומקנחים בקפה ועוגות

חמוד...
                                   עייפים אך מרוצים ועם כובעים מקומיים, חוזרים למלון
יום רביעי, 22.2.17 עדיין בסייגון: דלתת המקונג:
לאחר ארוחת הבוקר, נוסעים אל עבר המישורים הפוריים והשדות החקלאיים של דלתת המקונג.

בדרך עוצרים להפסקה בגן קסום

ממשיכים, אנחנו עולים לסירה

ומגיעים למפעל ביתי שמייצר סוכריות קוקוס טעימות

טועמים תה מיוחד וטעים...
  כן, מייצרים כאן גם דבש...

אוכלים ארוחת צהריים אופיינית לאזור

הגישו לנו דג בצורה מיוחדת שגם צריך לפרק בצורה מסוימת, אז המלצריות הראו לנו איך
המלצריות גם הראו לנו איך לקחת דפי אורז, למלא ולאכול...

המשכנו לשיט בסירות משוטים לאורך תעלות צרות המקשרות בין הנהרות בדלתה

דירות מגורים בדרך

והכל בסדר מופתי...כל אחד יודע את המקום שלו...
 חוזרים לסירה ומקבלים מי קוקוס

בתום היום החווייתי נוסעים לבית המלון שלנו בסמוך לגבול עם קמבודיה, שטים במעבורת כי מחר בבוקר אנחנו עוברים לקמבודיה. בדרך עוצרים בתחנת דלק ומצלמים כמובן

ממשיכים לכיוון המעבורת וקצת צילומים מהדרך

גם הן בדרך למעבורת

מגיעים למלון לארוחת ערב ולינה
זהו לרשומה הזו, נתראה ברשומה הבאה.... בדרך לקמבודיה....