יום שלישי, 11 בפברואר 2020

שבוע הקולינריה הצרפתית בבית השגריר הצרפתי ביפו

FRENCH SO FOOD 2020  
אירוע פתיחת שבוע הקולינריה הצרפתית בבית השגריר הצרפתי, אריק דנון בשגרירות צרפת ביפו, בו הוצגו השפים הצרפתיים והישראלים שהשתתפו באירוע ונציגי השותפים והחברות שלקחו חלק באירוע.  
דברי השגריר: שבוע הקולינריה הצרפתית בישראל חוגג מדי שנה את הקשרים המיוחדים בין שתי המדינות בתחום המהנה מכולם. אירועי השנה השמינית לפסטיבל יחלקו כבוד לאזור אוברן-רון-אלפ המפורסם בשל אתרי התיירות הקסומים, ההיצע התרבותי העשיר, האוצרות הקולינריים הרבים, והיקבים יוצאי הדופן. אני מקווה כי רבים מכם ישתתפו באירועים הרבים, אירועים המוצעים במטרה לקדם את הקולינריה הצרפתית, לחלוק עימכם תרבויות, טעמים וניחוחות, לאפשר לשפים צרפתיים וישראליים לחלוק ידע ומומחיות במסעדות השותפות או במסגרת "כיתות אמן" ייעודיות לקהל הרחב או לאנשי מקצוע, כמו גם בשאר אירועי השבוע המאורגנים על-ידינו.  
לאירוע שותפים שגרירות צרפת בישראל, ביזנס פראנס, המכון הצרפתי בישראל, הקונסוליה הכללית הצרפתית בירושלים והמכון הצרפתי בירושלים, בשיתוף איזור אוברן-רון-אלפ וחברות שהציגו את מוצריהן פרי האיזור.
    מחית סוכריות וממתקים שוקולדים

  

עדשים ירוקות

יינות, קוניאק, בירה, מים מוגזים






שבוע הקולינריה הצרפתית ה-8 בישראל: 18 שפים צרפתיים ושף קונדיטור בשיתוף פעולה עם המסעדות הטובות בישראל, בערים: ירושלים, תל אביב, באר שבע, נצרת, טבריה וזכרון יעקב. 
השבוע יתפרס על פני התאריכים 9-12-2.2020.
השפים שהשתתפו נושאי עיטור ומייצגים את הקולינריה המסורתית של ליון. הם יעבדו בצמוד לשפים ישראליים, יבשלו ויכינו תפריט קולינרי יוצא דופן ומנות גורמה לסועדים הישראלים על מנת שאלו יתוודעו לקולינריה הצרפתית ולמטבח המסורתי של איזור אוברן-רון-אלפ. 





איזור אוברן-רון-אלפ הוא איזור קולינריה מספר 1 בצרפת, המורשת הקולינרית והידע של השפים שלו הופכים את האיזור השופע במטעים וכרמים ל"מזווה העשיר ביותר בצרפת". האיזור משלב מסורת ומקוריות, האיכויות והתארים הספציפיים לאזור, שם נרדף למסורת, לאותנטיות ולמצוינות: ה- "מסעדות הבושון של ליון" המפורסמות, המאפיינות את הדוכנים שבהם אנו טועמים מנות מסורתיות מליון, כמו גם אגודת המצנפות הלבנות, שנוסדה בשנת 1936 ומונה כיום 130 שפים מאזור אוברן-רון-אלפ, החולקים מורשת קולינרית של אזור מסורתי זה.
משלחת השפים שהגיעה לאירועי המהדורה ה-8 של המצנפות הלבנות, נבחרי דירוג גו-מיו, שפים ממסעדות בושון גורמה ומיטב השפים בעלי כוכבי מישלן.
מלבד קולינריה, אזור אוברן-רון-אלפ מפורסם במספר תחומים אחרים. אתרי תיירות, פארקים לאומיים, ומורדות סקי; אך גם אזור הידוע בחדשנות, עם למעלה מ-15,000 חברות הייטק.  
 
למידע נוסף כאן:   https://www.leket.org/
שף קונדיטור כריסטוף טולופ, בעל כוכב מישלן המתמחה בקונדיטוריה, בשיתוף ארגון שלווה, יכינו עוגות יחד עם 15 בוגרים עם מוגבלויות. סדנת הכנת העוגות בנויה כך שתאפשר לסייע לצעירים התנסות קולינרית מבלי שמוגבלותם תהווה מכשול.  שיתוף הפעולה ייערך לזכרה של הגב' נחמה ריבלין ז"ל, שנוכחותה ב-SO FRENCH SO FOOD בשנה שעברה הקרינה אור גדול על אירועי שבוע הקולינריה. הגב' ריבלין ז"ל ליוותה את השף גיום גומז, השף הראשי בארמון האליזה, לכלא נווה תרצה, שם הכינו ארוחת מפגש מרגשת בין אסירות וילדיהן. במהלך כל חייה הגב' ריבלין ז"ל סייעה לבעלי מוגבלויות.  הסדנה תיחתם בטעימות גורמה של המנות האחרונות שהוכנו על ידי הצעירים ועל ידי תלמידי בת הספר לקולינריה Planet Chef בהנחיית השף קלוד בן-סימון, ובנוכחות נשיא מדינת ישראל, מר ראובן (רובי) ריבלין, שגריר צרפת בישראל, מר אריק דנון, אנאל קליפה, ילידת ליון, כוכבת להקת שלווה, אשר נסעה ברחבי ישראל בשנה שעברה במהלך הכנות לאירוויזיון, ובהשתתפות חברי משלחת אוברן-רון-אלפ.
ביום שלישי, 11 בפברואר, החל מ-16:30 עד 18:00 בשלווה, ירושלים בנוכחות הנשיא ריבלין (בכפוף להזמנה), סדנה קולינרית, בהנחיית כריסטוף טולופ, שף קונדיטור מייעץ
הסדנה סגורה לקהל הרחב - פתוחה לסיקור תקשורתי טעימות גורמה מחווה לגב' נחמה ריבלין, ז"ל בנוכחות נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, (בכפוף לאישור) שגריר צרפת בישראל, מר אריק דנון , ואנאל קליפה (להקת שלווה)
שלישי, 11 בפברואר בשעה 18:30
כניסה בהזמנה בלבד
למידע נוסף: https://www.shalva.org/
עוד קצת ממה שהוגש באירוע














אין תגובות: