יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

מסעדת נגילה בירושלים

הוזמנתי לאירוע בלוגרים ועיתונאים במסעדת נגילה בירושלים, מסעדה חלבית כשרה, הידועה בסלטים מיוחדים וטריים, פסטות ובתבשילים ביתיים.

בהזמנה לאירוע היה כתוב:
אנחנו מתכננים לערוך ערב העצמה נשית במסעדת "נגילה" הירושלמית, המסעדה היא צמחונית - טבעונית (אוכל מצוין! באמת!) והיא מנוהלת לחלוטין על ידי נשים  - גילה פולדס היא בעלת המסעדה ואילו הבת שלה היא השפית הראשית. כל שאר הצוות מורכב אף הוא מנשים. אנחנו קרבים והולכים לקראת יום האישה הבינלאומי וחשבנו שזו תהיה הזדמנות נפלאה לערוך ערב מעין זה.
בתפריט הים תיכוני – אירופי, הביתי וארוחות צהריים עסקיות.
על התפריט המפנק אמונה גילה בעלת המסעדה, התפריט מתאפיין בדגש על מרכיבים טריים, איכותיים ובריאים הישר משוק מחנה-יהודה הסמוך. 
לגילה היה סיפור חיים לא פשוט, ממש סיפור על מאבק אמיתי עד שהיא הגיעה לנחלה שכיום מהווה המסעדה.
אנחנו מתכננים לשלב גם טעימה ממנות המסעדה, ועוד כמה רעיונות כמו הרצאה קצרה על העצמה נשית, מופע מוזיקלי (השפית היא גם זמרת בין השאר) וכד'.
כמובן ששמחתי להשתתף ולהיות חלק בערב הטעים הזה ביחד עם חברותי, בלוגריות ועיתונאיות מובילות דעה
מסעדת נגילה מציעה תפריט מגוון, צבעוני ועשיר, החל מהמבורגר טבעוני מעולה, קובה צמחוני, את "הקציצות של גילה"- קציצות אפויות על בסיס ירקות כמו כרשה, קישוא, גזר, תפו"א חומוס, בטטה ותבלינים, תבשיל קארי קוקוס, קארי ואורז מלא, או מנת מוסקה עם חצילים ברוטב עגבניות  לטעמם של שוחרי הבריאות והטבעונים, שיאהבו קרוב לודאי את כל אותן המנות בעלות הערך התזונתי כמו סלט עדשים מונבטות בשלושה צבעים או המבורגר צמחוני. המנות גדולות ומשביעות והמחירים שווים לכל כיס. נגילה היא מסעדה משפחתית, חמה מגישה אוכל משובח גדוש באהבה.
לפתיחה קיבלנו מזאטים ולחם הבית (חיטה מלאה 70%), בליווי לימונדה צוננת תוצרת המקום
קוביות קולורבי שמן זית  ובזיליקום, חציל קלוי, קוביות עגבנייה וטחינה, סלט סלק, תפוח ואגוזים
עגבניות שרי, שמן זית ופסטו, גרגירי חומוס, פרוסות לימון  ובצל סגול, לימון כבוש
מרק כרובית, מנגולד וארטישוק ירושלמי
מרק בטטה וערמונים
קציצות ירק - קציצות ירוקות (מנגולד, כרישה וקישוא, קמח חומוס וטחינה) בליווי יוגורט עם סומק
הקציצות של גילה - קציצות כתומות (בטטה, גזר, טחינה, קמח חומוס) בליווי טחינה ירוקה
סלט קינואה - בטטה, שרי, עלי רוקט, עשבי תיבול, חמוציות, אגוזי מלך וגרעיני דלעת בוינגרט
סלט נגילה - חסה, רוקט, ירקות, אגוזי מלך, תפוח, אגס וגבינת פטה בוינגרט הדרים
מאפה קאריבי אישי - בצק קארי פריך במילוי ירקות שורש, קישוא וצנוברים
קיש בלקני - במלית בטטה, פטריות, בצל וגבינת חמד
רביולי ארבע גבינות בקרם דלעת - דלעת אפויה, תימין, דבש
המבורגר טבעוני - קציצת שעועית, עדשים ואגוזי מלך בלחמנייה ביתית מקמח מלא
מוסקה טבעונית - חציל במילוי קציצת עדשים, טופו ואגוזי מלך מוגש על אורז מלא
תבשיל קרם קוקוס בקארי - מבושל עם תפו"א, חומוס, שעועית ירוקה, כרובית וברוקולי על קוסקוס מלא
עוגת שוקולד טבעונית עם בננות, אגוזי מלך ושוקולד
בליווי גלידת קוקוס וגרגירי רימון 
"נגילה" נמצאת בסמטת "משיח בורוכוף" הקסומה, בלב שכונת "אבן ישראל" הוותיקה האוטנטית והציורית ממוקמת בבית אבן יפיפה, המאפיין את כל הבתים בסביבתה. במסעדה קשתות ותקרות גבוהות, אלו מעניקים חוויה ייחודית נעימה ומזמינהכאן ישמחו לארח אתכם בין כותלי המסעדה או סביב לעצי זית אל מול חצר שקטה נעימה וציורית.
בנוסף מושלמת החוויה במסעדה על ידי מוזיקה טובה, ותערוכות מתחלפות של אמנים מקוריים שהרי סמטת משיח ברוכוף מקשרת בין כיכר הדודויקה ההיסטורית שברחוב יפו לרחוב אגריפס, ושוכנת ליד מוקדי עניין כגון סמי עתיקות, הולצר ספרים ועוד חנויות ותיקות ומסקרנות. לא לחינם הפכה המסעדה ל-"בית שני" עבור קהל מבקרים .
תוכלו לקחת טעימה של נגילה, באמצעות אוכל מוכן לקחת - יש ליצור קשר עם המסעדה בתיאום מראש. 
עוד בילדותה, ספרה לנו גילה, היא אהבה אוכל צמחוני וטבעוני, עבדה בחינוך לתנועה ולספורט והתחברה לכל מה שקשור לבריאות. מאז שהיא זוכרת את עצמה תמיד אהבה לבשל אבל התגלגלה לעולם המסעדנות בדרך המקרה.
החוויה במסעדה אינה מצטמצמת לחוויה קולונארית בלעדית, כי בנגילה יש גם מוזיקה טובה, ותערוכות מתחלפות של אמנים מקוריים. בנוסף לכך מתקיימים בנגילה מפגשי רישום של "מועדון הרישום הביתי".
יום שישי הקרוב, ה20/3 תשלב מסעדת "נגילה" הירושלמית בין אוכל צמחוני-טבעוני טעים לבין מסיבת סוף-שבוע מהנה ומקפיצה. בין השעות 11:00-14:00 ינעים הדי ג'יי בן בוקר בחצר אבן ישראל את אזני העוברים והשבים עם מוזיקה מגוונת מכל הזמנים. מלבד מוזיקה טובה יוצאו למכירה מנות טעימות ומוקטנות מתפריט המסעדה שתימכרנה במחירים מיוחדים לרוקדים הרעבים.
ביום ראשון ה22/3 תערך בשטח המסעדה מסיבה נוספת בשם "מאמא אפריקה" עם הדיג'יי אחיה אדלשטיין בין השעות 20:00-23:00. בהתאם לרוח האירוע תציע המסעדה מטעמים אפריקאנים שנרקחו במיוחד לכבוד האירוע.
בירה עד השעה 22:00 תוצע ב-10 ₪ בלבד.

נגילה ברוכוף משיח 5, ירושלים . טלפון:02-6223331  
שעות פעילת : א' - ה' 24:00 - 11:00 שישי' 15:00 - 09:00 עד אחרון הלקוחות




אין תגובות: