יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

פסטרמה - כך תכינו לבד

אצלנו בבית אוכלים פסטרמה, קנויה כמובן.
מידי פעם ראיתי חברים בלוגרים שמכינים לבד, וכל פעם הייתי מתלהבת ואומרת, הפעם אני אכין.
הרגע הזה הגיע לאחר לאחר שחברינו מוטי ברון מהבלוג "אוכל מכל הלב" העלה מתכון בבלוג שלו ובתגובה שלו אלי, הוא כתב לי: "קטן עליך". מיד החלטתי להוכיח לעצמי שזה אכן קטן עלי ושגם אני יכולה.
אם הייתי יודעת כמה שזה קל, הייתי מכינה כבר מזמן.
אז הנה זה בא, לפי המתכון של מוטי, עם קצת שינויים שלי. ותודה למוטי.



לפסטרמה: 1 ק"ג חזה הודו נקבה, מנוקה שטוף ומסונן

מצרכים לנוזל המשרה:

  1. 3 כוסות מים מהברז
  2. 1 כף מלח גס 
  3. 2 כפות סוכר חום - אני ויתרתי 
  4. 1 כפית פלפל אנגלי - אני שמתי פלפל שחור 
  5. 4 עלי דפנה 
  6. 6 שיני שום חתוכות לחצי - אני שמתי שלמות 
מצרכים לציפוי:
  1. 3 כפות דבש - אני שמתי סילאן
  2. 2 כפות שמן זית 
  3. 1 כף רוטב סויה 
  4. 1 כף פפריקה מתוקה 
  5. 1 כפית פלפל שחור גרוס
הכנה:
  1. לערבב את חומרי המשרה, להניח את נתח הבשר בכלי ולכסות במשרה
  2. חשוב שהכלי יהיה כזה שנוזל המשרה יכסה את כל הנתח. ההשרייה חשובה לתהליך ספיגת הטעם ועסיסיות הנתח כך שחשוב שכל הנתח יהיה מכוסה בנוזלים
  3. לאחסן את הכלי סגור היטב במקרר ל 24 שעות, במשך הזמן הזה, להפוך את הנתח 3 עד 4 פעמים.
  4. לאחר 24 שעות מוציאים את הבשר מהמשרה, קושרים בעזרת חוט קשירה (חוט שפגאט שקונים בחנות חומרי בניין) על מנת לעצב לו צורה סבירה לצלייה.
  5. מערבבים את חומרי הציפוי ומורחים את הנתח מכל צדדיו.
  6. לפי המתכון המקורי משרים את הנתח לעוד 24 שעות במקרר עם הציפוי, אני דילגתי על השלב הזה וניגשתי לתהליך הצלייה (מ.ב) - גם אני ויתרתי על השלב הזה.
  7. להניח את הנתח על רשת של התנור ולהניח מתחת את התבנית של התנור.
  8. לאפות בתנור שחומם מראש ל- 160 מעלות במשך שעה כשמידי פעם מברישים את הבשר עם נוזלי הציפוי שנוזל לתבנית שמתחת לרשת.
  9. זהו מוכן, לפרוס ולהגיש. לשמור במקרר
קצת צילומים על התהליך





אין תגובות: