יום שלישי, 19 בספטמבר 2017

תבשיל מח עגל - מנה חגיגית וגם לכל השנה

אני יודעת שלא כולם אוהבים לאכול מוח ונרתעים ממנו. אני נמנית על אלה שאוהבים וכבר מזמן רציתי להכין. ראש השנה והחגים המתקרבים, סיבה טובה לכך. אני מעלה את הרשומה הזו עבור כל מי שאוהב תבשיל מוח. 
אני גם יודעת שאני לא בדיוק הכנתי את זה כמו שהמרוקאים שמומחים בהכנת המנה הזו מכינים אבל לפחות ניסיתי ולפי התגובות, אני יכולה בהחלט להמשיך ולהכין את המנה. 
זאת הפעם הראשונה בחיי שאני בכלל נוגעת בנתח כזה. חברה מרוקאית הסבירה לי את תהליך ההכנה ואפילו חשבתי ללכת לחברה אחרת מרוקאית שתלמד אותי איך להכין אותו, אבל, החלטתי שאני מתמודדת אם זה לבד, כמו גדולה. 
ובכן, קניתי את המוח (לא זול) ויצאתי לדרך. 
לפני כן, חשוב מאוד:
חובה לנקות היטב את המוח, הוא עטוף בקרום שאותו צריך להסיר. מסירים אותו בעדינות תחת מי ברז זורמים. מנקים בין התעלות והאונות עד שכל הקרום יוצא במלואו. מסלקים עורקים וכלי דם. זהירות, אפשר בקלות להרוס את המוח, כי הוא נתח עדין מאוד. אם לא מסירים את הקרום, זה משפיע על הטעם. לאחר הניקוי והשטיפה, לשים במסננת להגיר את הנוזלים.

המתכון: 
מצרכים:
 

  1. 2 מוחות של עגל מוכשרים
  2. 2 כוסות מים + 5 כפות חומץ
  3. 2 עגבניות בשלות קצוצות - מי שלא אוהב, יכול לוותר ולהכין עם פלפלים בלבד
  4. 2 פלפלים אדומים קצוצים
  5. מי שאוהב חריף, יכול להוסיף פלפל ירוק חריף. אני הוספתי.
  6. 2 כפות פפריקה מתוקה
  7. 1 כפית גדושה כורכום
  8. מלח לפי הטעם 
הכנה:

  1. בסיר מתאים, להרתיח מים עם חומץ, להוסיף בזהירות את המוח
  2. לבשל כ-5 דקות במים הרותחים, להוציא למסננת
  3. לנקות את הסיר ולהחזיר על האש
  4. להכניס את העגבניות והפלפלים
  5. לבשל אותם עד שמאבדים את הנפח, בערך חצי שעה על אש נמוכה
  6. בינתיים לקצוץ את המוח לפרוסות או קוביות
  7. להוסיף לסיר 2 כוסות מים להרתיח
  8. כשרותח, להוסיף את המוח, לבשל 10 דקות
  9. להגיש חם, הכי טעים בתוספת לאורז לבן  







אני מאחלת לכל עם ישראל שנה טובה ומבורכת וחג שמח




אין תגובות: