יום ראשון, 19 במרץ 2017

בואו לטייל אתי בוויאטנאם...

מזמינה אתכם לטייל אתי באחד הטיולים הקסומים ביותר במזרח אסיה: טיול בויאטנאם, קמבודיה והונג-קונג - בקיצור, קסם המזרח.
ביקרנו בהאנוי, עיר הבירה של וייטנאם, בה התוודענו לתרבות הוייטנאמית ולמטבח המקומי, העפלנו אל ההרים הרחוקים שבצפון המדינה למפגש מרתק עם אוכלוסיית השבטים הילידים, שטנו במימיו של מפרץ האלונג, אשר זכה להיכלל ברשימת פלאי הטבע של תבל, טסנו לדרום וייטנאם, ביקרנו בכרך המודרני והמתפתח הו צ'י מין סיטי (סייגון לשעבר), ביקרנו במחילות קו צ'י, שהזכירו לנו את המלחמה האמריקאית בוייטנאם וטיילנו בארמון הנשיאות, שטנו לאורך נהר המאקונג, מהנהרות הגדולים בעולם, התרשמנו מהחיים בדלתא של הנהר העצום וחצינו דרכו את הגבול לקמבודיה השכנה. בקמבודיה ביקרנו בעיר הבירה פנום-פן, סיירנו באתר המיוחד והמרתק של מקדשי אנגקור, שנשתכחו בלב הג'ונגל במשך מאות שנים, מקמבודיה טסנו בחזרה להונג קונג, שם בילינו יומיים ומשם חזרה הביתה לישראל
יום שני, 13.2.17 היום ה-1 לטיול:
שדה התעופה בן גוריון, השעה 8:40 טיסת אל על ישירה להונג קונג, בשדה פוגשת את החברה שלי פנינה קדם, מדריכת טיולים, שטסה עם הקבוצה שלה לסין. מצטלמות כמובן וגם עם מירה אחותי
יום שלישי, 14.2.17 היום ה-2 לטיול: נחתנו בשדה התעופה של הונג קונג לקראת הצהרים. סידורים פורמליים בשדה וממשיכים לטיסה להאנוי
הגענו להאנוי לקראת הערב, נוסעים למסעדה מקומית לארוחת ערב. לשומרי הכשרות שבינינו יהיה לנו שולחן צמחוני, לאורך כל הטיול.
בסיום הארוחה, נוסעים לבית המלון Thang Loi hotel
יום רביעי, 15.2.17 היום ה-3 לטיול - האנוי
זה מה שרואים בבוקר מחלון החדר שלי במלון Thang Loi hotel
לאחר ארוחת הבוקר, נוסעים לטייל
מגיעים למפעל שמעסיק מוגבלים שעושים כל מיני עבודות, צילמתי כמה תמונות, עד שניגש אלי מישהו ואמר לי שאסור לצלם...
משם ממשיכים לשייט, למפרץ האלונג (Ha Long) אשר נבחר לאחד משבעת פלאי הטבע של תבל. יצאנו לשייט חלומי ובלתי נשכח במימי המפרץ הקסומים המכילים כ-3000 איים ייחודיים הנראים כעמודים המזדקרים מן המים ועוצבו ברבות השנים על ידי תנועת המים והרוחות. הודות ליופי הטבעי ולייחוד הגיאולוגי, נכנס המפרץ לרשימת אתרי מורשת עולמיים של אונסק"ו ולאחד משבעת פלאי הטבע של תבל. במהלך השייט עצרנו לביקור במערת נטיפים שהתגלתה במקרה על ידי דייג מקומי וכיום פתוחה למבקרים ומוארת בשלל אורות צבעוניים. חלפנו על פני צמד סלעים גדולים הצצים מן המים ונראים כמו זוג תרנגולים מתנשקים.
במהלך השייט במפרץ הרגוע, הוגשה לנו ארוחה של דגים על סיפון האוניה.
מגיעים למערת נטיפים, המערה עשירה בנטיפים וזקיפים מרהיבים, קריר ונעים בפנים, קצת חשוכה
יוצאים מהצד השני של המערה ויורדים כשמולנו נוף מקסים לכיוון הסירה שממתינה לנו
חוזרים לסירה ומשם עולים לאוטובוס
ממשיכים לבית חרושת לפנינים - המדריך המקומי
ליזי המדריכה שלנו מסבירה בעברית, באמצעות הדיילת והמדריך המקומי על תהליך יצירת הפנינה איך נוצרת, איך מחדירים אותה לתוך הצדפה, תהליך קצת מזעזע כפי שתראו בתמונות ממש מנתחים אותן
חוזרים למלון להתארגן ובלילה נוסעים לאיזור הפאבים של האנוי. איזה צפיפות
יום חמישי 16.2.17 היום ה-4 לטיול: האנוי - סאפא
לאחר ארוחת הבוקר עוזבים את המלון, לוקחים אתנו מזוודה קטנה ואת הגדולה משאירים במלון כי אנחנו חוזרים לכאן. נוסעים לעיר סאפא, נסיעה ארוכה עם מצב רוח מרומם....
בדרך עוצרים לאננס
ממשיכים בנסיעה אל ההרים הרחוקים של צפון וייטנאם, אזור כפרי בו חיים שבטי מיעוטים אשר אינם משתייכים ללאום הוייטנאמי. נפרדנו מהנוף האורבני של עיר הבירה האנוי ונחשפנו אט אט לאורך הנסיעה לנופיה הכפריים של וייטנאם. חלפנו על פני שדות אורז אותם מעבדים עם שוורים, ראינו את האיכרים המקומיים עם כובעי הקש בצורת חרוט, צפינו בכפרים קטנים לאורך הדרך ובבתים המיוחדים בהם הם גרים ושאותם נפגוש לאורך כל הטיול שלנו עד אשר שהגענו לאזור סאפא (Sa Pa) ההררית.
אחרי נסיעה ארוכה, הגענו לקראת ערב לעיר סאפא, לאחר התארגנות קצרה במלון, יצאנו לביקור בשוק המקומי, ראינו מבחר מגוון ורב של עבודות יד ססגוניות, צילמנו והצטלמנו עם המקומיים, יותר נכון, עם המקומיות. ברחובות רואים יותר נשים וילדות שיוצאות להתפרנס מאשר גברים...
שימו לב לתינוק שתלוי לה על הגב, עצוב שילדים קטנים נשלחים לרחובות לעזור בפרנסת המשפחה.
הקטנה הזו מתפרנסת מצילומים, פשוט מצטלמים אתה ונותנים לה כסף...
אוכלים ארוחת ערב במסעדה בסאפא
יום שישי 17.2 היום ה-5 לטיול: סאפא
לאחר ארוחת הבוקר, יוצאים לטייל בכפר שם נחשפנו למיעוטים השונים ואורחות חייהם..
עוד כשאנחנו באוטובוס, כל אחת מהמקומיות סימנה את מי היא רוצה ללוות לאורך כל הדרך. השמאלית קלטה אותי ואכן היא ליוותה אותי כברת דרך דיי ארוכה...
יורדים לכפר, לכל אחד מאתנו נצמדה מישהי מהמקומיות עם הסחורה שלה...
המלווה שלי.....
חנות/בוטיק....
רוב המקומיות חייכניות עם שיניים צחורות ואחת מזהב....
מבקרים בגן ילדים בכפר...חלק מאתנו הביאו להם מהארץ מיני מתנות קטנות....
נחשפים לחיי הכפר....בכפרים התושבים, יותר נכון התושבות עוסקות בגידול של אורז, רוב הנשים עובדות בשדה האורז, שותלות, מנקות. כאן אנחנו רואים מכונה מופעלת בעזרת דוושה רגלית. דשים כאן בכל פעם כמות קטנה, העבודה הפיזית בזה קשה, מכניסים את האלומות מצד אחד ומהצד השני יוצאים גרגירי האורז... יש כאלה שיש להם מכונות עם מנוע....
תליית כביסה, אומנם על העצים, אבל בסטייל, על קולבים... ככה תולים כאן את הכביסה...
סל מיחזור... גם כאן
לא פוסחות על השופינג...
לא ברור מה היא מרסקת במיקסר הידני....
סיימנו את הטיול, התארגנות קלה במלון ויוצאים לכיוון מפל שאליו צריך לרדת 600 מדרגות
הגענו למפל
ויש כאן גם כנסיה
ואחרי שהגענו למפל... את כל מה שירדנו....צריך לעלות, מהכיוון השני.. אז עולים...
עוברים מעל גשר קצת מפחיד...
בתום הסיור נסענו לבית המלון, לקידוש וארוחת שבת, אבל קודם כל... מסאג'....
ליל שבת, עושים קידוש במלון....
יום שבת 18.2 היום ה-6 לטיול: סאפא - האנוי
לאחר ארוחת הבוקר עוזבים את המלון ואת העיר סאפא

נוסעים להאנוי, דרך ארוכה, אין ספור חנויות, אלפי דוכנים, אנשים סוחבים סלי פירות שקשורים להם על הכתפיים, עשרות אופנועים, מה עשרות, אלפים, נראה כאילו יש כאן כאוס אחד גדול, אבל כאוס מאורגן, עם חוקים משלו בו כל אחד סולל את דרכו בכאוס הזה, גם הולכי רגל, שדות אורז ועוד
 הגענו להאנוי, אוכלים ארוחת צהרים
ממשיכים לרובע העתיק של העיר, רכובים על ריקשות - אופניים מסורתיות שלקחו אותנו למסע בין השווקים, הצבעים, הטעמים והריחות המקומיים
יש לנו זמן פנוי לטיול וקניות בסמטאות הרובע העתיק
נפגשים שוב ונכנסים לראות מופע תיאטרון בובות על המים, אומנות וייטנאמית ייחודית אשר החלה במקור בשדות האורז המוצפים במים ומתארת את המיתולוגיה וחיי הכפר של וייטנאם.
תאורה לא טובה לצילומים
ואחרי ההצגה חוזרים למלון, את אלה פגשתי בדרך
יום ראשון 19.2 היום ה-7 לטיול: האנוי - סייגון
עוזבים היו את האנוי ובערב טסים לסייגון, אבל לפני כן מטיילים כמובן:
לאחר ארוחת הבוקר, נוסעים אל מקדש הספרות שנבנה על פי עקרונות הפנג-שואי הקונפוציאניים ושימש כאוניברסיטה הראשונה של וייטנאם. המקדש בן 1000 שנה, מבנה חד קומתי עם חצרות, די גדול ויפה, המאמינים מגישים כאן מנחות לאלים שלהם...
מתנדבות מגיעות לכאן ומחזירות לנהר דגים ופירות ים
אוכל רחוב...
ממשיכים בביקור במוזיאון הפתוח על שם הו צ'י מין, אשר היה מנהיג התנועה הקומיניסטית של וייטנאם ונלחם על עצמאותה ואחדותה של מדינתו, המוזוליאום בו נקבר המנהיג הנערץ, התרשמנו מהבתים הפשוטים בהם נהג להתגורר וטיילנו בין הגנים היפים המובילים אל פגודת הקורה האחת.

חוזרים שוב ומטיילים בשוק במרכז האנוי

בתום הסיור נפרדנו מהנוף הטבעי והאנושי של צפון וייטנאם וחזרנו בנסיעה לשדה התעופה של האנוי, לטיסת פנים לסייגון, אשר שוכנת בדרום המדינה.