יום שבת, 8 באפריל 2017

חרוסת לפסח

גם את החרוסת אני מכינה בבית. ההכנה פשוטה וקלה: קולה אגוזים, מרסקת, מבשלת את התמרים עם סילאן ומים והחרוסת מוכנה.
הוראות מקדימות:
  • את האגוזים לקלות בתנור או במחבת כמה דקות ולאחר מכן לרסק במעבד מזון
  • אפשר לערבב שני סוגים של אגוזים, אני ערבבתי אגוזי מלך ואגוזי פקאן
  • תמרים מעובדים - אני קניתי של תמר שאן, אומנם כפי שהם מבטיחים ללא חרצנים, אבל כן מצאתי חרצנים וגם היו חתיכות של הקצוות הקשים של התמר שלא נעים להיתקל בהן, 
  • לכן לאחר הבישול, לסנן ומה שנשאר במסננת לבדוק ידני ואת העיסה הנקייה להחזיר לסיר
  • אפשר כמובן להקטין כמויות
מצרכים:
  • 1 חבילה תמרים - לא משנה מאיזה חברה
  • 1 צנצנת סילאן של 500 גרם
  • 1/2 קילו אגוזים קלויים וגרוסים
  • עד 1 כוס מים
הכנה:
  • להכניס לסיר את חבילת התמרים
  • לשפוך מעל חצי מכמות הסילאן, להתחיל לבשל
  • לערבב כל הזמן עד למעיכת חבילת התמרים
  • להוסיף את כל הסילאן, להמשיך לבשל
  • להוסיף את המים לתוך צנצנת הסילאן, לערבב עם מה שנשאר, לשפוך לסיר 
  • לערבב עד לקבלת תערובת שאוהבים, בין מימית לסמיכה. אני אוהבת את החרוסת סמיכה
  • לקרר מעט ולסנן את התערובת, להוציא קצוות ואם יש חרצנים ואת התערובת להחזיר לסיר
  • לשפוך את האגוזים גם לסיר, לערבב עם  הסילאן
  • לקרר ולהכניס 
  • להכניס למיכלים מתאימים ולשמור במקרר






2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

בתיה יקרה, החרוסת שלך נראית נפלא, המרכיבים מצויינים. אני חוששת שהאשכנזים שלי לא יוותרו על החרוסת האשכנזית שהיט טובה אבל שלך יותר לטעמי. איך שלא יהיה - חג חירות שמח ושנשמע רק טוב אלו מאלו.

הבלוג של בתיה דורון אמר/ה...

חיה תודה...