יום שבת, 10 בנובמבר 2018

סיור ביקב טורא בשומרון לרגל מסיק הזיתים שמתקיים בימים אלה

השתתפתי בסיור בלוגרים ועיתונאים ביקב טורא שבשומרון. זו הפעם הראשונה שבית הבד של טורא פותח את שעריו לקהל הרחב. ולרגל המסיק החדש יפתח לראשונה בית הבד לקהל הרחב ויקיים מספר מצומצם של סיורים בתיאום מראש.
יקב טורא ממוקם בישוב רחלים שבשומרון ובמרחק כמה דקות ממנו, בישוב שילה שוכן בית בד בבעלות ארז וורד בן סעדון לייצור שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה ברמת חמיצות של עד 0.3 החל משנת 2014.
לרגל עונת המסיק וייצור שמן הזית מזמין לראשונה בית הבד של טורא את הקהל הרחב להכיר את שמן הזית המופק במקום. יקב טורא נודע בשל איכות היינות שלו ועתה החליטו ארז וורד בן סעדון, בעלי היקב ובית הבד לחשוף את ייצור שמן הזית ולהזמין את המשפחות להגיע בחנוכה – חג האור, ללמוד מקרוב על כל תהליך ייצור שמן הזית ולהצטרף לטעימות חינם של סוגי השמן האיכותי המופק בבית הבד של טורא מזיתים הגדלים בכרמי האזור. 
עובדה ידועה היא שייצור שמן זית וגידול זיתים היה נהוג כבר לפני אלפי שנים באזור השומרון. במקום גתות ובתי בד עתיקים. האקלים הנח והמעולה באזור מאפשר לגדל כרמי זיתים איכותיים במקום ולייצר מהם שמנים באיכות גבוהה.
בית הבד פועל לצד יקב טורא שבישוב רחלים. במקום מרכז מבקרים אליו מגיעים המבקרים המוזמנים כאמור ללמוד על כל תהליך ייצור השמן והפקתו.                                          
                                           התחלנו במרפסת של המדינה, מקבלים הסברים על המקום  
 
שותים תה וקפה מקומקומים מיוחדים 

ואי אפשר בלי תמונות עם החברות הבלוגריות מהמקום המדהים הזה
 

לאחר ההסברים מהמרפסת, הולכים לכרמי הזיתים, בדרך פוגשים בחבר
 פעם ככה היו מוסקים






הידיים של הבלוגריות
ורד וארז בן סעדון בעלי היקב ובית הבד 
בית בד הבוטיק של טורא מצויד במיטב הטכנולוגיה החדישה בתחום ומייצר כ-35 טון שמן זית כתית מעולה מידי שנה. השנה ,לראשונה, כאמור החליטו בעלי בית הבד לפתוח את בית הבד את שמן הזית לקהל הרחב.
כרמי הזיתים מהם מופק שמן הזית ממוקמים על גדות נחל שילה. כ-300 דונם שטחם, בהם גדלים על אדמת טרה רוסה סלעית, באקלים קריר ובשמש בריאה, זנים כמו פיקואל ברנע וארבקינה, לאחרונה אף נכנסו זיתים חדשים מזנים סורי ופישולין. המיקום המיוחד והזנים שנבחרו הם הנוסחה לייצור שמן זית כתית מעולה כפי שמסביר ארז בן סעדון: "גידול בהר הגבוה מקבל בין 600 מ"מ גשם בשנה, חמיצות נמוכה מ-0.3, בגלל הגובה, הקור והטמפ' הנמוכה לאורך כל השנה. מה שהופך את שמן הזית שלנו למוצר מעולה ואיכותי".
מוסיפה ורד בן סעדון " אנו מאמינים שלעשות את כל התהליך במקום אחד ,לגדל ולייצר מוצר סופי, מביא את התוצר לאיכות גבוהה. היה חשוב לנו להיות עצמאיים ולשלוט ברמת האיכות של המוצר ללא תלות, לכן הקמנו בית בד והתחברנו גם לתחום שנקרא שמן זית." 

את שמן הזית כמו את יינות טורא ניתן לרכוש באתר http://www.turawinery.com/he/

או בטלפון: לפרטים והזמנות : יקב טורא: 02-6508882 ורד 052-7966613


כשרות בדץ בית יוסף,OU ,הרב אונגר ורב הישוב רחלים

הביקור במקום בתיאום מראש בלבד.

















































אין תגובות: